Valaki kitalálta, hogy a Flórián téren az Árpád hídra menő felüljáró egyik sávja buszsáv lesz, merthogy ugye a Margit hidat felújítjuk. Jawohl.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a felmenő gépkocsikapacitást a felére csökkentjük vagyis a gépkocsik csak lépésben mennek fel a hídra, mert a jobb oldali sávból be kell sorolni.
Indokolt volt ezt a lépés? Nem inkább az lenne a helyes, ha 2 sáv tudna felmenni a hídra, és a jobb sávban folyamatosan tudnának a buszok is közlekedni, ahelyett, hogy lépésben haladnak az araszolókkal?
Vagy egy egyszerű kérdés: igazolta a gyakorlat most 6 hónap után, hogy ez egy helyes döntés volt?
Jó példa ez arra, hogy a cselekvési túlbuzgalom gyakran tud egy rendszert a korábbinál rosszabb állapotba hozni. Javaslom az Müszaki Egyetem (közlekedés) hallgatóinak szemináriumi dolgozat formájában feldolgozni a problémát.