HTML

teccik-erteni

Sorra veszem az közélet és az állam működésének zavarait és javaslatot teszek egy normálisabb működésre. Remélem sokak számára kiderül, hogy ebben az országban miért nem tudunk európai módon közszolgáltatásokat biztosítani és mi erre a megoldás.

Friss topikok

Linkblog

Szlovák rendszámos pénztárcamagyarok

2010.01.31. 17:45 adótfizető

Lehet szlovák rendszámmal autózni és Szlovákiában is adózni. Ügyesek vagytok.

Adót nem akartok fizetni (ide), de az állam szolgáltatásai (ingyenes óvoda, iskola) jól jönnek.

Nincs ezzel gond, csak akkor a gyerekeiteket inkább Szlovákiában járassátok óvodába és iskolába.

Talán az egyik legpimaszabb és legönellentmondásosabb dolog a szlovák rendszámot a nagymagyarország matricával kombinálni.

 

227 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://etelkozbol-jottunk.blog.hu/api/trackback/id/tr431717483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

C10H12O6 2010.02.01. 00:50:05

Sziasztok!

Magyar állampolgár vagyok.
Magyarország az EU tagja.
Jogom van, mint EU tagország állampolgárának bárhol üzleti tevékenységet folytatni, természetesen a törvények betartásával.

Ez az EU egyik alapvető lényege: az emberek és a pénz szabad mozgása.

Ha én úgy látom jónak, hogy az üzletet Romániában vagy Szlovákiában esetleg Franciországban érdemes vinni, akkor odaviszem. Mert számomra ez a pénzügyi racionalitás.

A magyar államháztartás, közigazgatás, bürokrácia, oktatás, rendőrség, egészségügy nem megy jól. Annak ellenére, hogy minden 100 Ft után 25 forintot dobunk a nagy kalampba. Beadok és nem kapok semmit. Inkább máshol adózom, máshol van a TB-m, máshol költöm a pénzem. Ha meg itthon bajom lenne, akkor ellátnak, mert a szlovák TB kifizeti.

Attól, hogy az EU n belül vállalkozom, még nem jelenti, hogy ügyeskedem, vagy adótcsalok.

Egyszerűen a vállalkozásomat jobban tudom máshol csinálni. Nagyobb haszonnal, nagyobb biztonságban.

Tudom, hogy ez fáj sokaknak, de bizony amit megkeresek, azt én nem dobom a kútba. Sem hazafiasságból, sem becsületből. Megkerestem, megdolgoztam érte, szeretném élvezni a gyümölcsét.

Majd ha működik rendesen itthon a dolog, akkor itthon adózom, itthon viszem a vállalkozást. Ennyi.

benepani 2010.02.01. 00:53:20

@frontember76: @tcom: azt mondom h jobban is tisztelhetnéd a gazda nemzetet. 896-ban a semmiből megcsinálta az évezred ingatlanbizniszét itt a kárpát-medencében.

benepani 2010.02.01. 00:56:02

@frontember76: jól lehet keresni a blogolással? menjél vissza a varánuszaidhoz, ne itt basszad a rezet.

mrsinisterminister 2010.02.01. 00:57:52

@.szali:

Láttam én is, és egy sötét terepjáróról van szó...

tcom 2010.02.01. 01:01:09

@átlátó:

Szórakoztató voltál. Az öreganyádtól származó, a modern világban antiszemita közmondást még nem hallottam. Lehet nem egy kultúrkörben nevelkedtünk. Bizonyára a tanító nagyapám nem említette elégszer a zsidó szót pejoratív hangnemben. Ha rám asszociál a "zsidózás", akkor te is tévedtél. Nem vagyok zsidó. De ha az lennék sem szégyenleném. Én viszont arra emlékszem, hogy a nagymamám arról mesélt, hogy gyermekkorában a zsidó boltos segítette át őket a nehéz időkön. És ugyancsak a nagyszüleimtől hallottam rengeteg magyar verset, történelmi eseményt. Bizonyára telavivi jövőmet készítették elő.

Radikális következményei azért nem lehetnek egy hatalom ámokfutásának, mert jogrendben élünk. A parlamentáris demokrácia nem jó, de a világban ez működik a legjobban. A politikusok bűntetteit nem lehet önkényesen elítélni. Erre lenne az igazságszolgáltatás. Azt is tudomásul kell venni, hogy Magyarországon hiányzik a valódi, hozzáértő politikai nemzedék. A fiatalabbak is Kádár-korban szocializálódtak. Majd 50 év múlva már kapisgálunk valamit.
Az állampolgárnak nem lehet feloldozás az adókerülésre, az adócsalásra, hogy a politikai vezetés is ezt teszi. Pont evvel szembeállva kellene példát mutatni. Evvel ne mentegesse magát senki sem.
A világos gazdasági helyzet, az hogy az ország deficittel működik, hogy megtakarítani kellene, hogy a bevételeket az államnak növelnie kell a csőd elkerülése érdekében. Pont a nygszüleim meséltek a pengő hiperinflációjáról és az azt követő nélkülözésről
Ennek elkerülése mindenki előtt nyilvánvaló még ha csak a tudat alattiban is leledzik. Ennek ellenére még is elhisszük a "csámpáslábú cigánygyereknek" -hogy kifejezésben veled konkuráljak- , hogy igenis lesz pénz, áprilistól megnyílik az ég és a mélyen vallásos Orbán imái meghallgatásra kerülnek...

tcom 2010.02.01. 01:06:58

@benepani:

896, ingatlan biznisz. Ez jó volt! =;-)

frontember76 · http://kemenyebbkeverek.blog.hu/ 2010.02.01. 01:10:31

@benepani: nagyon kis primó vagy, de elnézem neked, mert olyan lelkesen adod ezt a szittya szarságot, még biztosan tényleg elhiszed. Meg betyársereg, mi? Nem esik le, hogy az egész novákelődös-tomketes-vonagáboros-budaházys brigád még azelőtt összerúgta a port, hogy a valódi pénz közelébe kerültek volna? Nem tűnik fel, mi? Mert jó hülye vagy, idejössz varánuszozni, meg nagymagyarozni, aztán azt hiszed, ebből lesz ország.

Én meg több ezrest fizettem be adóként magam, alkalmazottaim, valamint cégeim után az elmúlt 6-7 évben, mint amennyiszer te, meg az összes balfasz haverod kimondta, leírta és gondolta a zsidó szót. Most akkor ki a magyar? Te, aki kukákat gyújtasz, és csak rombolsz, vagy én, aki adót fizetek, amit ellopnak ugyan, de azért a maradékból odatesznek egy új kukát a hozzád hasonló faszok randalírozása után.

Senkiházi vagy, és annyira vagy magyar, mint a kutyaszar az utcán. Ugatni mindenki tud. Én teszem is a dolgom.

benepani 2010.02.01. 01:17:43

@tcom: csak az a baj h már telavivban is szemet vetettek az ingatlanunkra. budapestet judapestnek hívják a héberek. a debreceni új építésű plazaban, letelepedési irodát is üzemeltetnek a júdék. de 4,5 év múlva reméljük macsó kormányunk lesz, miután a botoxosok leszerepelnek.

frontember76 · http://kemenyebbkeverek.blog.hu/ 2010.02.01. 01:17:57

@C10H12O6: ez mellébeszélés az utolsó szóig. Te is azok közé tartozol, akik úgy gondolják, hogy a rendrakást kezdje el valaki más, aztán ha rend van, akkor én is csatlakozom. Nincs ezzel gond, fent leírtam a véleményem. Addig, ameddig nem a közpénzből épített utakat használod, ameddig soha egy receptet nem írnak fel neked, és váltasz ki TB támogatott gyógyszert, amíg a gyerekek magánsuliba járnak magánbusszal, ameddig nem várod el, hogy a rendőr hozzád is kijöjjön, ha hívod, addig nincs semmi gond.

A gond az, hogy én kifizetem az adót, amiből van rendőri fizetés, meg bírói, meg cégbírósági, te meg elvárod, hogy mentő időben érkezzen.

Milyen alapon? Ő vajon mondhatná neked, ha a gyerekhez hívnád, hogy előbb azokért megyünk, akik itthon is méltóztatnak adózni, aztán szívesen elmegyünk Önökért is...?

Mondom, színtiszta mellébeszélés az ilyen duma. Magatokat mentegetitek, a lelkiismereteteket nyugtatjátok. Teljes hazugság.

Ja, és persze elmentek szavazni az ország jövőjéről. Mert jogotokban áll....

:DDD érzed remélem, mennyire fals az egész sztori(d)

tcom 2010.02.01. 01:18:18

@frontember76:

A röhögő politikusokra mondtam, hogy már csak 2 pofon kell a népnek. Az egyik az Orbáni kánaán elmaradása lesz, a populista ígérgetések be nem teljesülése. A második a jobbikos operett-magyarkodás övezte szakmailag impotens, kontraproduktív ámokfutás lesz.
Aztán rájön a nép, hogy legalább az ígéreteket meg kéne számolni. Osztani szorozni, behelyettesíteni a saját családunk költségvetésébe...és kiszámolni, hogy mennyi idő mire elárverezik a házunkat.

frontember76 · http://kemenyebbkeverek.blog.hu/ 2010.02.01. 01:21:46

@benepani: most akkor Budapestet tönkretették a gecik, vagy ennyire értékes város, hogy egy egész nemzetnek fáj rá a foga? Döntsd már el, melyik ostobasághoz ragaszkodsz.

Minek nekik épp Budapest? Meg tudnád mondani? Úgy értem, te tényleg azt hiszed, hogy nincs 50 értékesebb város, ahol sokkal egyszerűbb nagy üzleteket kötni, ahol szintén van befolyás, meg minden?

Ti tényleg ennyire majmok vagytok, vagy oktatják ezt a sok hülyeséget?

benepani 2010.02.01. 01:24:47

@frontember76: biztosan sikeres leszel, mert úgy látom h mindig az erősebb oldalra állsz. amire trianon nem volt képes-, azt most megteszik a cigányaid meg a kampósaid. de ha magyarország eltűnik, akkor hol fogsz bizniszelni??

tcom 2010.02.01. 01:26:35

@benepani:

Én a jobbikozásra nem vagyok vevő. Akár mennyire is lenézem a diktatórikus Fideszt, még mindig jobb, mint a szélsőjobb, de százszor. A Fideszben van esély rá, hogy amint a nép elégedetlen lesz a fidesz népszerűsége a 15%-on, kiadjanak egy Orbáni "öszödi beszédet" és kirúgva a vezírt rátérjenek a felelős politizálásra, amíg nem semmisülnek meg mint az SZDSZ.
Lehet, hogy csalódást okozok, de inkább az internacionálés MSZP, vagy a vallásos (haha) Fidesz kádár-suttyók, mint hogy hivatalos viselet legyen a gárda maskara.

frontember76 · http://kemenyebbkeverek.blog.hu/ 2010.02.01. 01:29:44

@tcom: Jobbik-ámokfutás nem lesz, nem volt. Az Orbán-kormány megválasztásának másnapján fognak bekussolni csendben. Ugyanis az Orbán ellenfél nélkül minimum 8 évig kormányoz, a Jobbiknak kétféle szerep juthat:

- ha megvan a 2/3-ad, akkor lehetne valódi ellenzék, de miért nem lesz? Pénzért. Abból ugyanis a Parlamentben mindenkinek kurva sok van/lesz, kivéve a Jobbikot. Aki eddig 500.000 Ft-os suttyó kis pénzekből rakta össze a tojásdobálásokat, most meg bizottsági pénzecskék, ilyen projekt, olyan beruházás lesz a papíron 5 milliárd forintos nagyságrendben, és a jatt lesz annyi, amennyit még egyben nem láttak. De ki osztja a jattot? Vagy szoci, vagy fidesz-barát cég. Gyorsan kussolni fognak, és oda nyomkodják a gombot, ahová mondják nekik

- ha nem lesz 2/3, akkor az összes törvénymódosítás megszavazásához szükség lesz a Jobbikra. Aki vagy a fideszhez szavaz, és akkor kap nyilvánosságot a jobbos médiában (mert a kurucból ugye nem él meg hosszútávon!), és kap sok-sok-sok-sok pénzt, ismét beruházásokat, bizottsági helyeket, cégcsoportos körökben jól fizető állásokat haveroknak, alapítványi helyeket és pénzeket, vagy nem szavaz oda, és akkor az Orbán ugyanúgy nyírja ki őket, mint a Torgyánt, vagy bármelyik jobbos ellenfelét

Ez a szalonzsidózós hazug magyarkodás a választásokig kellemes póz, aztán meg isten hozott itthon, kedves Jobbik. Van ugatás, meg botrányok, és nincs pénz, nincs parlament, nincs jövő és tüntethetsz, ahol akarsz, vagy nincs ugatás, és van pénz.

Ja, a tüntetésekhez még annyit, hogy Pintér Sándornak valahogy 98-ban egy hétig tartott megszüntetni a bombarobbantós merényleteket. Vajon néhány kukagyújtogatós álarcos fasz meddig lesz az utcán, hogy rossz sajtót csináljon a Fidesznek? Két órát? Hármat? Annyit, amennyi idő alatt szétmegy 30 sms?

frontember76 · http://kemenyebbkeverek.blog.hu/ 2010.02.01. 01:34:03

@benepani: Magyarország az olyan szar alakok miatt szűnik meg, mint te. Akik minden helyzetben kiválasztják, kit lehet még jobban gyűlölni, és csak ezzel foglalkoznak.

A gyűlölet a történelem egyetlen pontján sem hozott még középtávon sem eredményt sem népcsoport, sem politikai párt, sem ország, sem senki számára.

Most sem fog. Ennyit kell megértened. Gyűlölve nem lehet. És a Jobbik táborát a stabil gyűlölet tartja csak össze. Nincs jövője. Saját magát ítélte halálra, mert a tudatlanságot tűzte a zászlóra szeretet helyett.

Ha azt mondaná, hogy az igazi magyarok szeressék egymást a bajban úgy, ahogy még soha nem szerették, választásokat nyernének 4 év múlva. A gyűlölettel, a megkülönböztetéssel, a kisstílű mutogatással elsüllyesztik magukat, még mielőtt nagyok lehetnének. Emlékezz erre 4 év múlva.

frontember76 · http://kemenyebbkeverek.blog.hu/ 2010.02.01. 01:35:10

@benepani: ja, és persze attól, hogy kritizálom az egyik oldalt, még nem tartozom a másikhoz. Ez is egy butaság, amiről nem tudtok leszokni.

Nem tartozom sehova. Nem vagyok szavazó. Pontosan azért nem, mert látom, mi történik körülöttem.

benepani 2010.02.01. 01:39:29

@tcom: Nem okoztál csalódást sőt egyetértek abban h a fidesz a közös ellenségünk. Még az mszp is demokratikusabb párt a fiatalos demokratáknál. A fidesz garnitúrája az ellenzéki kerekasztal óta változatlan. A "Fidesz kádár-suttyókkal" is egyetértek, mivel gondolom kövér lászló kommunista múltjára céloztál.
Hidd el, a gárdára szükség van, pl. a hangácsi cigányokat kinyíró egyik srác is gárdista volt.

tcom 2010.02.01. 01:39:33

@frontember76:

Igazad van. A jobbik a Fidesznek kétélű fegyver. Ha túl sokat szavazgatnak együtt, akkor municiót adnak az ellenzéknek. Talán a csurka-barátság lett a vesztük 98-ban is. A magyar nép nem igazán tűri a magyarkodó, bajkeverőket.

Huhhh! Sok az idő, megyek aludni. Holnap viszem a két gyerekemet óvodába. De ettől ugye nem lehetek nagymagyar (nem neked szól)! =;-)
Örvendtem!

tcom 2010.02.01. 01:43:21

@frontember76:

A nem szavazás bűn. Akkor is kötelező, ha nem látsz alkalmas galerit. A legkisebb rosszat kötelező kiválasztani. Különben ebből a szempontból a szlovákoknál mutyizó polgártársainhoz fogsz hasonlítani ebben a kérdésben.

tcom 2010.02.01. 01:46:18

@benepani:

Ne haragudj, de a gárdára enyhén szólva sincs szükség, sőt az ország szégyenének tartom. De ha megérted, hogy normális a különböző véleményünk, akkor különb vagy mind akik szerintem megtévesztenek. Lásd frontember. A gyűlölet rossz tanácsadó!

benepani 2010.02.01. 01:50:32

@frontember76: ha nem szavazol, akkor sztojkáék megteszik helyetted. egyébként nem tűnsz defetistának az írásaid alapján.

pakesz (törölt) 2010.02.01. 02:02:40

@frontember76: pont ezt gondolom :)
ha egy kicsit azert sokan vannak, akkor azert az APEH -nal johetne egy-ket ellenorzesecske :)
pl. milyen jogon veszi a gyereke igenybe a magyar oktatast (megjegyzem ha annyira meno a csavo es dupla minimalbert jelent be itthon akkor okes vegye csak nyugodtan) es az ottlakas az megis hogyan van hat hogy lehet a gyereketol tavol lakni?
mellesleg egy kamerat ki a 2es utra es szevasz :)
5 evre visszamenoleg meglenne minden az APEH -nak es akkor majd lehet magyarzni, nem ertem hogy miert nem lepnek, hat nem szep az 5szoros buntetes?

Közöd?? (törölt) 2010.02.01. 02:07:14

Ez olyan gyurcsányos el lehet innen menni poszt. Te csak ne bíztass senkit innen elmenni mert mindenkire szükség van és ebben a helyzetben könnyen lehet, hogy szlovák ovodába járattyák a gyerekeiket sőt oda is költöznek a jellemzően fizetőképes polgárok. Mi lesz itten akkor?

pakesz (törölt) 2010.02.01. 02:08:27

@Közöd??: nem tudom mi lesz, de remelem az o gyerekeit is agyonverik a totocskak

valamit · http://darwin.freeblog.hu/ 2010.02.01. 02:15:00

A Fidesz egy már a nyolcvanas évek elején szándékosan megtervezetten külföldről felépített párt.
Legszorosabban még az MSZP kötődik hozzá, mert annak helyére - az állami mendzsmentet egyre jobban korrumpálva és az állami vagyont felvásárolva - igyekeztek felépíteni.
Minél kevesebb szavazatot kap elsősorban a Fidesz és az MSZP, annál nagyobb pofon lenne az a külföldi tőkének a hosszú időn keresztül főként beléjük fektető. (az mindenesetre feltűnő, hogy Fideszesek büntetőügyek nincsenek napirenden, holott ahogy egy BKV-ból tud ügy lenni, úgy önkormányzatoknál is lehetne szép számmal)

Közöd?? (törölt) 2010.02.01. 02:39:09

@pakesz: szép kus irigy remény tőled, de nem őket verik a tótok, hanem az ittmaradt csórok verik egymást két fillérért. Lehet hülyének lenni és üldözni tőkét, de nem kifizetödő.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.02.01. 04:25:37

Szerintem a szlovak rendszamu bazi nagy luxus terepjarot magyar rokkantkartyaval hasznalni.

Na az mindent visz.

Frick László Emlékzenekar 2010.02.01. 06:28:35

A nagymagyarországmatrica jelentése régebben a Gyúccsrány takaróggy! volt, manapság is valami efféle Maszópp taródgyáá! Ilyesmi. Vajjon miértis-miértis kéne nekünk tisztességesadózóknak lennünk, amikor az Állam (under construction) úgy foszt le, ahogy tudm, és a pénzt nem az ovira költi, meg az utakra meg ilyesmikre, amikre beszedi, hanem eltapsolják a fénekek?

A kreatív könyvelés országos bajnokai, adómegkerülő vezetők pofáznak az adózásifegyelemről?
Nem értek egyet a szlovák rendszámmal sunyogókkal.. Aztán meg a luxemburgi rendszámmal sunnyogók ravaszabbak is.. ők a nagypályások.. de az igazság sokkal árnyaltabb ennél a nyalista demagógiánál, amit a nyilván kedves és áártatlan blogger állít.

szobatars 2010.02.01. 06:44:42

@adótfizető: "a németek találtak erre megoldást"... simán hülyeségeket írsz minden tényleges információ nélkül..
"biztos vagyok benne"..ez érv????

mellesleg a Baleári-szigeteken kb. 180.000 német él, senkinek nincs semmi gond ezzel, mert ezt hívják úgy: "Az emberek, eszmék és a tőke szabad áramlása"...ez az EU lényegi alapköve, ha ezt nem érted, akkor fogadd meg Demszky és Gyurcsány "urak" örökbecsű tanácsát:
"Nem kötelező itt élni!".

Számos jó hely van az olyan gondolatoknak, mint amit Te hangsúlyozol, mit szólnál pl. Belorussziához?

borovi 2010.02.01. 07:05:17

Ennyi szlovák rendszámos, adócsaló szarmagyar van az országban, amennyien itt vertétek a nyálatokat?

Aziz 2010.02.01. 07:05:55

MIT NYIVÁKOLTOK FOLYAMATOSAN??? AKINEK VAN TÜRELME/KAPCSOLATA ELINTÉZNI, HOGY NE KELLJEN TELJESEN FELESLEGESEN EGY LUKAS ZSÁKBA (EZ A MAGYAR ÁLLAMKASSZA) TÖMNI A PÉNZÉT,AZ TEGYE MEG!!! VAGY TI A KÖZÉRTBEN A KÉT TELJESEN UGYAN OLYAN TERMÉK KÖZÜL A JÓVAL DRÁGÁBBAT VESZITEK EL?? NA NE RÖHÖGTESSETEK!!! TUDJÁTOK MI AZ IGAZI ÉS NEMZETKÖZI HÍRNÉVRE SZERT TETT MAGYAR TULAJDONSÁG?! AZ IRIGYSÉG!!!
EGY MAGYAR, AKI MAGYAR RENDSZÁMOT HASZNÁL (DE LEGALÁBB NEM KÖPKÖDI A MÁSIKAT)

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.02.01. 07:18:46

Piszok jól látja a kedves poszt író.
Kurucon is ott virít az adót nem fizető lábtörlő árus

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.02.01. 07:22:19

@Aziz: Vannak olyan országok ahol vállalkozás ha beszerzésre kényszerül akkor szétnéz a közvetlen közelébe (város) hátha talál. Ha nem szétnéz picit nagyobb körben (megye). Ha így sem talál akkor bővíti a kört (ország) és nagyon húzza a száját ha külföldről kell behoznia. Ők mondjuk sikeresek.
Olyan érdekes országban élünk ahol mindenki a másiktól várja a megoldást, de Ő maga nem tenne a világért sem semmit.

Pipas 2010.02.01. 07:32:27

Fiessetek minél több adót marhák! Ne annyit, amennyit kell, keressetek módot rá, hogy még többet fizethessetek, nyomjátok a pénzt a kormánynak. Ne várjátok meg, amíg a Bajnai banda kirabol, előre raboljátok ki magatokat és adjátok oda a pénzt a zsiványoknak!

Birkák!

Paszternak 2010.02.01. 07:46:42

@szobatars: attól még, hogy itt jobb, mint Belorussziában, még nem kinyilatkoztatott igazság, hogy a munkaerő, a tőke és a szolgáltatások szentháromságának a korlátlan áramlása JÓ DOLOG. Az áramlás a szar helyekről a cuki helyekre történik. Na ez itt a bibi.

Nem mindegy, hogy a kuki melyik végén állsz ugyanis.

Mi most pont a rosszabbikon, vagy 500 éve.

Háj,

P.

Mikola56 2010.02.01. 07:53:00

@Pipas:
Miért csak a Bajnaiéknak???
A sok naív megszavazza a narancshordát, akik az összes maradékot ellopják és letarolják amit lehet!
Batu kán nyeretlen kétéves ezekhez képest.
Egyik sem jobb, sőt a Vezér bandája annyival rosszabb, hogy hazafias és kenetteljes haangnemben adják elő ugyanazt
A vezér néhány éve még "cápalátogatásként" minősítette II. János Pál látogatását, most pedig aug. 20-án az első sorban feszít a Bazilikánál.
Hánynom kell! Széles a damaszkuszi út...

avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2010.02.01. 07:56:11

@C10H12O6: Zsenikém, orvoshoz hol mész? A gyerkőceid hol járnak ovodába, iskolába, egyetemre, fogorvoshoz, védőnőhöz stb.?

Franciaországban, szlovákiában vagy magyarországon?

NA? Patkány, ott vedd igénybe a szolgáltatásokat, ahol adót fizetsz (lényegtelen, hogy mennyit), ne ott ahol ezzel másokon élősködsz!

Ez nem csak neked szól, hanem az összes jajdeügyesvagyok "szegíny csóró elüldözött kisvállalkozó" patkánytársadnak.

KommentR 2010.02.01. 07:56:29

Magyarországon nem adót kell fizetni, hanem sarcot. Méghozzá olyat, ami néha felér egy vagyonelkobzással. Ezek az emberek nem adókerülők. Hiszen Szlovákiában nem elkerülik az adót, hanem megfizetik. Mégpedig azért, mert ott a jövedelmük ésszerű részét kell megfizetniük. Az itthon megfizetett adó nagy része sajnos nem a Magyar Társadalmat gazdagítja, csupán annak egy -jó esetben- magyar állampolgársággal rendelkező nagyon kis töredékét.

KommentR 2010.02.01. 08:00:03

@avejoe: Ekkora sötét állatot......... :(

avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2010.02.01. 08:06:13

@KommentR: miért is?
Tényleg nem tudjátok felfogni, amit fentebb pucros írt?
Ezzel a hozzáállással nem csak azt a kis töredéket húzzátok le, hanem mindenkit akinek nincs lehetősége arra, hogy ügyeskedjen...

Amíg ez így megy, az államnak sajnos nincs lehetősége arra, hogy mindenki számára elfogadható szintre csökkentse az elvonást, mert nem tudja, miből gazdálkodhat. hm?

Igen, én is tudom, hogy a korrupció és a sikkasztás ellen az államnak kellene tenni, de sajna a hatalomhoz közeli erők haveri köre nagyon erős mindkét oldalon. Ez ellen max annyit lehet tenni, hogy -ha van- akkor alternatívára szavazol.

Viszont ha továbbra is ügyeskedsz, akkor még az alternatív erőnek sem lesz kiszámítható alapja arra, hogy megszüntesse az ügyeskedők álindokait.
Vágod? Ez egy 22es csapdája...

Yasashi Tanuki 2010.02.01. 08:17:34

Miért lenne pofátlanság? Adót fizetni nem becsületbeli ügy, hanem kényszer. Az állam dolga, hogy megkerülhetetlenné tegye az adófizetést. A postban leírt viselkedésmódot természetes módon generálja a jelenlegi magyar adójog.
A nagymagyarország matrica független ettől. (Ha egy ilyet megkérdezel nyilván azt fogja mondani, hogy a hatalmon lévő "komcsiknál" még Fico is jobb.)
Nem az adózókat kell szidni, hanem az adószabályokat kellene stragégiai módon a környező országok szabályaival összhangba hozni, úgy hogy az mindkét félnek jó legyen. Sajnos hazánkban adószakérők csak a szabályok kritizálásában vehetnek részt. Jellemző, hogy az adótörvények a parlamenten módosítás és vita nélkül mennek át miközben a legtöbb ember számára teljesen érdektelen pl. holokauszt tiltásáról szóló törvényen félévekig rágódnak a honatyák.

Nem ez a nevem 2010.02.01. 08:19:15

@Filipposz: Miféle ország nevét írta kisbetűvel? A szövegben mindössze Szlovákia szerepel létező országként...

kaffer 2010.02.01. 08:22:52

Sokat gondolkoztam azon, hogyan tudnám meggyőzni ezeket a betegesen adózni akaró, törvénytisztelő, mindig szomszédot figyelő, feljelentő, állandóan felháborodó, beteglelkű stb. stb. embereket arról, hogy tessék már végre a saját dolgukkal foglalkozni, de hiába... nem lehet. TI BETEGEK MARADTOK.

kaffer 2010.02.01. 08:26:22

@avejoe: Miért foglalkozol azzal, hogy kinek hova jár óvodába a gyereke. Én a mai napig nem sok adót fizettem (majdnem semmit?) a magyar államnak, de másik országnak sem. Na ehhez mit szólsz?

avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2010.02.01. 08:30:54

@kaffer:
Pont az az, hogy hol veszed igénybe az akármelyik állam által nyújtott akármelyik szolgáltatást.

Vagy talán számodra evidens és természetes, hogy mindent másnak kell finanszíroznia helyetted?

a gerincedet hol hagytad?

na__most__akkor 2010.02.01. 08:36:04

"Nyelveben el a nemzet." - mondotta Grof Szechenyi.

Nem, kedves polgártársak/gárdatársak/elvtársak (mindenki válassza ki a saját megszólítását, elnézést, ha valaki kimaradt).

Az GrÓf SzÉchenyi volt, és NyelvÉben Él a nemzet.

Minden számítógépen lehet mindenféle betűt írni. Csak egy kicsit ügyeskedni kell. Nem csak az adótörvények között kell ügyeskedni, úgyhogy senkit nem érdekel a magyarázkodás, hogy "itt KÜLFÖLDÖN" csak ilyen betűk vannak.

Ennyit a magyarkodásról.

A többi? A többi csak vaxöveg. Hitlert is "támogatták", Ceausescunak is tapsoltak, a Kim Jong Il féléket is 99,83 százalékkal támogatja a "nép".
Orbán, Gyurcsány? Hehehe.
Azt a szót meg, hogy "demokrácia", mindenki szereti használni. A jelentését meg elfelejtettük.

na__most__akkor 2010.02.01. 08:37:35

Teccik erteni.

Ez biztos
---- Érteni ----
akart lenni.

kaffer 2010.02.01. 08:38:11

@avejoe: Milyen mindent? Te veszed a kajám? Te veszed a ruhám? Neked köszönhetem, hogy van fedél a fejem felett? "Állam által nyújtott szolgáltatás". Erről beszélek, de ehhez idő kell hogy felfogd. Egy kreált világban beleszületsz egy "államba", és az rádkényszeríti minden akaratát. Adó, jogok, szabályok... És ezt sokan jónak tartják. Nos, ezért mondom, hogy betegek vagytok, az "államok" rabjai. El kell gondolkoznod ezen egy picit, de ne "gerincezz" és anyázz, nem ezzel fogsz meggyőzni...

kaffer 2010.02.01. 08:41:28

@na__most__akkor: A demokrácia is fos, de talán a legjobb fos az összes választható közül. Bár mostanában már ebben sem vagyok biztos.

Egregor 2010.02.01. 08:41:59

@lyken: Svájc. Kanada. Finnország. Működik.

mokkaczuka 2010.02.01. 08:43:37

Én egy olyan faszkalapnak a kocsiját szoktam mindig megcsodálni, ami tele van nagymatyar-matricával, árpádsávval, szárnyassal, koronával és minden szarral, meg feliratokkal, hogy: 100 % MAGYAR! (A kocsi koreai Chevrolet.) Elöl meg a rokkantigazolvány... visítottam, amikor megláttam, na, ez mindent elmond, 100 % magyar, 100 % rokkant, főleg mentálisan.

Egregor 2010.02.01. 08:43:48

@kaffer: pontosan. Nehogy már azok legyenek a rossz arcok, akik élnek az EU kínálta lehetőségekkel.

mert akkor azok az angolok, németek, stb. is rossz arcok, akik ide jönnek fogászati kezelésre, és nem az otthoni orvosoknak adják a pénzüket.

Egregor 2010.02.01. 08:46:09

@na__most__akkor: kapargassuk a felszínt, nyelvtannáci kartárs? Mikortól is magyar a magyar törvényhozás elsődleges nyelve? Mikortól váltottak át latinról?

Egregor 2010.02.01. 08:49:08

@avejoe: Mit is finanszírozunk? Javarészt adósságszolgálatot. Azt finanszírozza azt, aki fölvette, a saját zsebéből. Én soha nem járultam hozzá.

avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2010.02.01. 08:51:07

@kaffer: Ezzel azt akarod állítani, hogy soha, sehol nem veszel igénybe olyan dolgot, amelybe semelyik állam nem invesztált egy fillért is, vagy a fenntartására nem költenek egy kanyi vasat sem?
Ültél életedben vonaton? Léptél akár csak egyszer is járdára? Utaztál akár csak egy métert is autóval?
Esetleg ment már érted mentőautó?

Minden ilyesmit valamelyik állam vagy inkább társadalmi közösség finanszíroz, vagy talán nem?
Jó, persze, a megvásárolt termékek árába épített adót csak részben tudod elkerülni (elcsalni), de komolyan gondolod, hogy ezeket leszámítva soha semmit nem használtál, amit valamelyik állam (társadalom) finanszírozott?

Sőt, ha bármit megveszel, akkor annak a terméknek a létrehozása valahol szinte biztos, hogy állami/társadalmi tőkével/támogatással volt kiegészítve.

Ha minden ilyen terméket és szolgáltatást el akarnál kerülni, kb egy természeti törzsben kellene élned valahol az őserdőben, vadászni-halászni-gyűjtögetni.
Esetleg remeteként kellene élned egy barlangban.

De nem, te "élsz". Szolgáltatásokat veszel igénybe, de úgy, hogy közben az árának azt a részét, amit valamelyik közösség finanszíroz, azt nem vagy hajlandó megfizetni...
Mi ez, ha nem élősködés?

Egregor 2010.02.01. 08:52:16

@avejoe: Van pénz, csak szétlopják. Olyan politikai erővel lehet ennek elejét venni, amelyik a lehető legkevesebbet lopja és a lehető legjobbat akarja az országnak.

Máskülönben meg: élhető adórendszerben még kisebb adókulcsoknál is sokkal több a bevétel, mert sokkal kevesebb jövedelmet titkolnak el (valójában csak élnek a kiskapukkal), mert ahhoz, hogy megéljenek, nem kell eltitkolni.

Egregor 2010.02.01. 08:55:24

@avejoe: csakhogy mindez a befolyt adók egy töredékét emészti csak fel. A többi ténylegesen külföldi bankoknak és hitelezőknek megy.

Akikhez azért kellett fordulnia az államnak, mert alapjaiban elhibázott a gazdaságpolitika 48 óta.

Én soha, egyetlen hitelfelvételt sem szavaztam meg. Akkor rajtam ne is akarják bevasalni a kamatokat.

Ránk lett kényszerítve, akár akarjuk, akár nem.

A kényszer meg már csak ilyen: akinek csak egy maroknyi sütnivalója is akad, az is igyekszik kibújni alóla.

Egregor 2010.02.01. 08:56:20

@Egregor: Vasalják be azokon, akik támogatták az előző, meg a mostani rendszert. Igen, az msz(m)p, az szdsz, a fidesz, az mdf támogatóin.

mokkaczuka 2010.02.01. 08:56:42

@adótfizető: Ez egyszerűen nem igaz. Azért kell keveseknek sok adót fizetni, mert részint kevesen vagyunk, részint az államnak kell a pénz, hogy ellophassa, és eltarthassa belőle a mezőgazdaságot, a nyugdíjasokat, a cigányokat meg a fehér lumpeneket. Ennyi a történet, nem több. Mellesleg még ha igazad lenne, még ha nem is arra menne ki ez az egész játék, hogy néhány tucat politikus faszszopó milliárdos legyen, akkor is piramisjáték lenne az egész egy elöregedő társadalomban, akkor sem lenne fenntartható, mert papíron-ceruzával kiszámolhatod, hogy amennyiben egyre kevesebb ember tart el egyre többet, akkor az a rendszer összeomlik. Ezen nincs mit variálni. Gyerek nem születik, egyre több az idős ember, egyre tovább élnek, egyre több a munkára foghatatlan cigány, a fehér proli, ezek azok, akik szaporodnak. Ja és hatalmasra duzzasztott vízfej az állam meg az ún. önkormányzatok. Mert azoknak a létszáma se csökkent húsz év alatt még egy emberrel se. Ma egy bérből élő ember fizetésének a 40 százalékát elveszik, hogy ezt a vircsaftot fedezni tudják; a vállalkozótól 80 %-ot szeretnének elvenni, csak persze azok nem hagyják, nagyon helyesen. És erre jönnek még a sarcok, a 25 %-os áfa, ami akár 17 is lehetne, mint kultúrállomokban szokásos, az autókkal kapcsolatos rablások - pl. vajon mi a kurva anyjuknak kerül pénzbe az autópálya, amikor Németországban, az USA-ban, Izraelben stb. a hazainál ezerszer jobb minőségű sztrádák tök ingyen vannak, de részben ingyenesek az autópályák Lengyelországban, Olaszországban, vagy negyedébe kerülnek, mint Ausztriában? Emberek, álljatok már meg, kurva egyszerű a képlet, van egy kleptokrácia, ami azért van, hogy lopjon, és a szétlopott összegből a lehető legtovább finanszírozza a kleptokrata rendszer fenntarthatóságát, ami MSZP-s becslések szerint 2040-2050, most mondta meg a Kiss Péter. Szerintem öt éven belül összeomlik, és fölösleges azzal érvelni, hogy az egész Unió ezt csinálja, mert akkor az egész Unió össze fog omlani, ugyanis a matematika, az matematika.

Egregor 2010.02.01. 08:56:56

@avejoe: Rohadt patkány angolok, hogy ide hozzák a pénzüket!

Egregor 2010.02.01. 08:58:47

@mokkaczuka: plusz adósságszolgálat, nem győzőm ismételgetni magamat.

avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2010.02.01. 09:05:15

@Egregor: Igen, azt én is tudom, hogy nagy része az államadósság törlesztésére megy el, ez nem vitás.

Viszont azt is nézzük hozzá, hogy az adósság mindig nő, amíg nincs olyan gazdasági szerkezet, amely eleget termel ahhoz, hogy az adósság tőkerésze csökkenjen. Ezt pedig csak hosszú távon lehet megvalósítani, amihez viszont befizetett pénz kell... De amíg mindent elcsalnak, ellopnak kicsiben és nagyban egyaránt, addig ez nem fog tudni megvalósulni.

És abban is tökéletesen igazad van, hogy nem szavaztuk meg ez, a mai igazán aktív korosztálynak nem volt beleszólása abba, hogy 56ban behívták a ruszkikat akik segítségével ugy megvalósul 40 évre a létező szocializmus, vagy mi a szar, csak éppen annak a rendszernek a veszteségeit külföldi hitelekből finanszírozták, amit most fizetünk vissza. Nem volt igazán beleszólásunk abba, hogy a mai maszop "szimpatizánsai" és a 2002ben őket hatalomra juttatók abban a hitelfinanszírozott látszatvilágban éltek és érezték jól magukat...

Sőt, még abba sem volt igazán beleszólásunk, hogy 20 éve nem lőtték tarkón azokat, akiket kellett volna, hanem hagyták, hogy magukhoz ragadják a gazdasági hatalmat... stb stb stb

Régen elbaszott egy ország ez, és mi szívunk miatta.

jozicsenko 2010.02.01. 09:08:27

index.hu/belfold/hirek/2010/01/31/gyurcsany_jovedelme_103_millio_forint_volt_tavaly/

gyurcsány 103 millióból fizetett 28 milliót, adónak

azt hiszem, lehet kussolni baloldaliak: majd ha szeretett vezéretek kifizeti azt az 50%-ot, ami engem is terhel, mosolyogva fizetek adót

addig kuss és dolgozzatok!

kisqtya33 2010.02.01. 09:10:37

Nahát... mennyi naiv kommentelő... a politikáról egy vicc jut eszembe ami mostanában kering Romániában:

- Mi a különbség a magyar és román pénzügyminiszter között?
- ???
- A román pénzügyminiszter lop, de utána teszi a dolgát. A magyar pénzügyminiszter lop.

monyon le 2010.02.01. 09:18:49

Kedves poszt író, ugye nem gondolod, hogy Te ezzel a hozzá állással megoldod a nagy Mutyiland problémait?
Leírod demagóg módon ezt a szlovák rendszámos marhaságot!
Ha alkalmazott vagy és mondjuk 8-10 órán keresztül valakinek a "rabszolgájaként", kínkeservesen keresel 150e forintot, majd abból jól levonja az állam a felét. Kifizetteti veled a 25% forgalmi adót, majd mikor tankolsz a jövedéki adót, ha félre teszel pénzt és megtakarítasz a 20% kamat adót. Ja, esetleg vásárolsz a megtakarított és leadózott pénzedből pl. egy ingatlant (álom) adót fizetsz. El szeretnél intézni a közigazgatásban valamit, adót / költséget fizetsz. Munkaadóként meg még többet és még keményebben fizetsz (ha egy jól nevet és törvénytisztelő állampolgár vagy).
De akkor miből élsz?

A középszerűség és az elbutulás jeleni jelentkeznek nálad kedves poszt író!

drazsé 2010.02.01. 09:35:20

nem szeretnék nagy szavakat használni, előre is elnézést, ha fellengzősre sikerülne az alábbi szösszenet

nagyon sokan, főleg azállam részéről valami elbaszott álomvilágban élnek
szép példa erre az, amit a köynvelő mesélt, adóellenőrzéskor, mikor is a revizor megkérdezte, hogy miért egy bizonyos módszert választott, hiszen úgy kevesebb adót kell fizetni... - udvariasan el lett magyarázva, hogy semmiylen törvény nem kötelez senkit se arra, hogy több adót fizessen, a jogalkotónál kell érdeklődni, hogy miért hagyta a kedvezőbb lehetőséget, amivel az egységsugarú adózó bizony élni fog

megint csak sokan nem értik, hogy miről is szól az EU
ugye megy a szlogen, hogy szolgáltatások, személyek, áruk szabad, meg cukrászda Bécsben, és amikor élnek is az emberek ezzel, akkor nagy a csodálkozás...
leszerelték a sorompót Hegyeshalomnál, illen észrevenni, mindekori kormányzati szinten is!
most már nem elég eldönteni, hogy így lesz, figyelni kell legalább a környező országokat is, és alkalmazkodni, versenyezni (!) velük

nem hegesztgetni a mindenkori kiadásoknak megfelelően az adórendszert, kitalálni újabb és újabb adónemeket, mert az egységsugarú adófizető, aki megteheti (mert vállakozás) kitelepül mondjuk pont Szlovákiába, és hopp, kevesebbet kell fizetnie

nincs nálam a bölcsek köve, így csak kérdéseim merülnek fel, a népszerű és visszatérő "álalmi szolgáltatások" témában:

- elvisz a mentő, azt a szlovák TB kifizeti (maradjunk a szlováknál)
látszólag semmi probléma, de a TB bevétel ugye jóval kisebb... nem lehet, hogy azért, mert a TB befizetéseket nem arra használják fel itt, amire kéne?
- szlovák az autó, node semmi baj, hiszen itt fog tankolni tán (bár már ez sem biztos...) ésa benzin adótartalma elég magas, abból lehet finanszírozni az utak fentartását - vagy mégsem? hát hova megy el az a pénz?
- szlovák cég, telephellyel itt - valami adót itt is fog fizetni, kb, mint a betelpült multik (és NEM vagyok multiellenes)
annak elégnek kell lennie, igaz? nem? miért?

ha valakinek van kedve, folytathatja, benne mcsakegy kérdés merült fel igazán:
nem lehetséges, hogy a magyar adórendszer (meg úgy általában a törvények) végletesen elavult, toldozott-foltozott, röviden szar?
nem kellene sürgősen nekilátni átalakítani az egészet, ne adj isten olyanra, hogy majd a szlovákok járjanak magyar rendszámos autóval?

avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2010.02.01. 09:41:15

@drazsé: de igen. át kellene alakítani.

A probléma csak az, hogy ehhez előbb valós adatok kellenének arról, hogy VALÓJÁBAN mennyi elosztható bevételre számíthat az állam.
De amíg aki csak teheti, teszem azt Szlovákiában adózik, addig nem itt jelenik meg az adója a bevételi oldalon, ergó lehetetlen számolni vele a kiadásin.

Így pedig igen nehéz reális adócsökkentési tervet kialakítani.

(Amúgy hova lett kommentR és kaffer olvtárs, még mindig gondolkoztok a cáfolaton?)

Zz_ 2010.02.01. 09:44:01

Szerintem tökmindegy mennyi lenne az adó. Itt Magyarországon olyan a hozzáállás, hogy semennyit sem akarnak fizetni. Ugyanakkor ismerek több olyan céget aki kitermeli az akármennyi adót is, mert továbbhárítja a vevőre és kész. Neki akkor is megvan a haszna. Ha csal, akkor azt azért teszi hogy ne a kikalkulált haszna legyen hanem mégtöbb és mégtöbb és mégtöbb és ......
Az szív aki nem tud továbbhárítani, aki a sor végén van. És az nem a "vállalkozó"
Egy ideig számtech kereskedelemben (90-es évek) dolgoztam. Csak és kizárólag áfa csalásból élő cég volt a piacon ... nem tudom ma mi a helyzet :-))), de mondhatnám talán az építőipart is.
Szerintem aki nem tudja el sem képzelheti milyen összegekről volt(van) szó.

Zz_ 2010.02.01. 09:46:12

Mellesleg kíváncsi lennék, hogy Szlovákiában milyen a közellátás az egészségügy stb. Magyarán milyen a szociális helyzet hozzánk képest.

Zz_ 2010.02.01. 09:48:32

"1500 német adócsaló egy DVD-n"

www.nethirlap.hu/cikk.php?cikkid=34156

Vajon Ők hogyan és miben csaltak?

avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2010.02.01. 09:54:56

@Zz_: teljesen lényegtelen. A lényeg az, hogy ha egy ilyen lista kishazánkban tartalmazná az összes adócsaló nevét, a lebuktatásuk és az elcsalt adó+bünti beszedése után kb szufficitre váltana az államadósság nagysága...

Mert az biztos, hogy az itthon "törvényesen" eltűnő pénzek nem a párnacihában pihennek, hanem ingatlanban, autóban, aranyban, drágakőben, vagy éppen svájci bankszámlákon.
Persze az offshore számlák dolga bonyolítja a helyzetet, de szerintem az itthon színlelt szerződéssel dolgozó rengeteg kishal által elcsalt adó a többszöröse az offshore módon eltüntetett pénzeknek.

drazsé 2010.02.01. 09:55:11

@avejoe:

amennyiben megvárjuk a valós adatokat, mielőtt elkezdenénk gyakorlatialg nulláról felépíteni az egészet, akkor várhatunk ítéletnapig

szép dolgo a kockázatkerülés, de talán Szun-Cu mondotta volt, hogyha arra vársz, hogy minden információ a birtokodban legyen, az ellen saját sátradban fog felkoncolni

drazsé 2010.02.01. 10:01:37

@Zz_:

hááát... elvileg roszabb, nagyon sok mindenre nem jut pénz (nem csak szociális oldalon), gyakorlatialg azonban (másodkéz! nem élek ott) élhető...

azt viszont töb helyről is hallom, hogy bizony az elesetteket (tartós munkanélküliek, cigányok, stb) gyakorlatialg magukra hagyták

avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2010.02.01. 10:08:54

@drazsé: becslésekre lehet alapozni, a gond az, hogy semmi nem garantálja, hogy a most adóelkerüléssel játszadozók levetik patkánybundájukat, és visszatérnek az adórendszerbe...
Emiatt viszont egyrészt az elvonást még nehezebb számukra is elfogadható szintre csökkenteni, másrészt az egész lépés kockázata még nagyobbá válik.

mokkaczuka 2010.02.01. 10:11:03

"Én csak egy dolgot kérek. Ha egyszerre esünk össze az utcán, és egy mentő van csak a környéken, az értem jöjjön."

na, ezért kellett volna bevezetni a több biztosítót, és akkor mindenki megválaszthatná, milyen mentő jön érte.

Egyébként ha te Slovákiában jártodban esel össze, ott is kijön érted a mentő, úgyhogy hagyjuk ezeket a hülyeségeket abba.

mokkaczuka 2010.02.01. 10:13:26

@Egregor: Az már egy következmény. Miután a feudálbolsevista rendszer finanszírozhatatlan, már az olajárrobbanás óta, értelemszerűen kívülről kell finanszírozni. De ennek is vége lesz egyszer. Igen, most Gyurcsány el tudta kapni Európa tökét azzal, hogy gyerekek, mi nem bálnabaszó izlandiak vagyunk, ha mi dőlünk, velünk dől fél Európa. És lett pénz. De egyszer egész Európa dőlni fog.

avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2010.02.01. 10:24:15

@Zz_: ja, és még valami: Ha a német állam, akár csak fű alatt is megveszi ezt a listát, a rajta szereplők tökét úgy megszorogatják, hogy egy életen át fognak tőle visítani.

Itt egy ilyen lista tagjai fejsimogatást kapnának, jólvanügyibügyikvoltatokcsakígytovábbhanekemisattokalóvéól.

drazsé 2010.02.01. 10:27:52

@avejoe:

ott volt az EVA, az EKHO, mint példa

másrészt meg - szerintem, laikusként - egyjól félkészült, gyakorlati ismeretekkel rendelkező brigád meg tudná határozni azt a szintet, ahol már biztos, hogy megérni legalizálni a bevételeket (pár hónapja hallgattam egy eszmefuttatást pénzügyi szakembertől, több száz fős üzem esetén az igénybe vehető kedvezmények miatt egyszerűen gazdaságilag nem éri meg a sumák, ugyanis többe kerülne az..)
másrészt meg kicsit cizellálni kellene az adóelkerülést )
- van ugye az a szint, amikor pl direktben abból él a cég, hogy adót csal (pl ÁFA) - ez büntetőjogi kérdés, bármit csinálsz, iylen lesz
- van ugye a klasszikus offshore-ozás (kimenekítik a profitot, megjegyzem ez egyébként törvényes is lehet) - ez inkább gazdaságpolitikai kérdés, iylen is lesz minden esetben, persze, lehet ügyesen törvénykezni iylen esetben is
- van ugye az egyszeri sumák, aki ezerrel költségel, amit csak bír, nem ad számlát, fusizik, stb - ez a legszélesebb kör, ex has azt mondom, hogy a elgproblematikusabb is
azt mondán,, hogy ennél a kategóriánál lenen a legnagyobb hatása egy csökkentésnek és (és!) egyszerűsítésnek (mint arra volt is gyakorlati példa)
- illetve van a teljesen legális adóelkerülés, amit nem bír felfogni az APEH, ugyanis egész egyszerűen él az adózó a törvény adta kedvezményekkel és kevesebbet fizet (világ vicce, iylen szempontból) - az egyszerűsítésnek itt is lenne hozadéka, nem lenne annyi kedvezmény, amivel élni lehetne és slussz

azt, hogy semmi nem garantálja, nem hiszem - ha más nem, a számtan garantálja (gazdasági önérdek)
vagy egyszerűen a körülményeket, törvényeket úgy alakítani, hogy azok önmagukban garanciát jelentsenek

mondom, volt már pozitív példa itt is!

másrészt meg kockázatott néha vállalni kell - és meg merem kockáztatni (kockázat, megint :) ) hogy talán most már ideje lenne felvállani azt
esetlegesen a költségvetést nem a kiadási oldalhoz igazítani első körben...

drazsé 2010.02.01. 10:30:14

@Zz_:
volt már rá precedens, ha jól emlékszem, lichteinsteini bankkal, és ha megint csak jól emlékszem, akkor a delikvensek inkább önként és dalolva fáradtak a kasszához, kicsit remegő kézzel

a német adóhivatallal ne baszakodj, mert roszabb, mint a gestapo :)

avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2010.02.01. 10:34:53

@drazsé: az eva szerintem meg a lehető legjobb példa a törvényes adóelkerülésre.

De az is igaz, hogy így legalább valamennyi bevétele van az államnak, nem csalják el az egészet, amit az eván keresztül befizetnek.

Olyan kormány meg nem lesz, amelyik ezt egy tollvonással megszüntetné, hiszen nem lövik főbe a fejőstehenet...

Bevétel/kiadás: Na igen, lehet csökkenteni a kiadást, ez is egy módszer. Viszont ha ezt alkalmazod első lépésként, csak azt éred el, hogy az adóelkerülők azt fogják visítani: "Minek fizessek legálisan, ha az illegálisból is elvan az állam, mint a befőtt?"

Zz_ 2010.02.01. 10:35:14

Alapvetően én is azt gondolom itthon nem lenne nagy balhé egy ilyenből, mert megszoktuk, együtt élünk ezzel.
És nem hinném hogy más ország politikusai arányaiban rosszabbul élnének mint az itthoniak.
Vagy igen?

AzHofi 2010.02.01. 10:37:34

Mióta eu van, az adó is egy olyan termék, mint a sajt vagy a sör, ahol olcsó, ott veszed igénybe. Tetszettek volna nemmel szavazni!

Zz_ 2010.02.01. 10:38:02

Azt sem értem miért ne lehetne központi, "állami" számlázórendszert használni. Talán a svédeknél van ilyesmi. Akkor nem kellene bevallani, mert online tudnák mi a helyzet. Vagy ez már nagyon "bigbrother"? :-)

joszip 2010.02.01. 11:33:55

Na akkor tessék ide átmenni, ez is a mi kölkünk:

varanus.blog.hu/2010/02/01/nem_becsuletesnek_valo_videk

Oszt lebokszolni.

drazsé 2010.02.01. 11:43:45

@avejoe:

szép dolog az, hogy legalább valamenyni bevétele van az államnak, de ez így önmagában sugallja, hogy lehetne több is
közben meg nem

és dícséretesenek minősítem azt a szándékot is, hogy akkor kőkeményen tartassuk be a jelenlegi adójogszabályokat, és mindenki fizessen annyit, amennyit csak lehet, azonban nagyon látszik, hogy a rendszer ebben a tekintetben egyszerűen nem működik
mert tönkremegy az adózó, és lesz egy szép nagy követelése az adóhatóságnak, de pénze, az nem
vagy elmegy szlovákiába és beint

bevétel/kiadás
miért vidítana az adóelkerülő az illegális mellett? és ha igen, kit érdekelne?
ha van egy - mondjuk a környező országohoz képest - versenyképes adórendszerünk, ami ad abszurdum, egyszerű, könnyen átlátható, miegymás, akkor visíthat, senkit sem érdekel

mert akko tényleg lehet neki mondani, hogy "el lehet menni, tessék"
ja, hogy nem éri meg?
bocs

drazsé 2010.02.01. 11:48:16

@joszip:

BTW, egyik legszebb példa az elbaszott adórendszerre pont a regadó...

belépünk az EUba, nicns vám, meg amit akartok... de mégis, mert hiányzik a költségvetésből

néha felmerül bennem, hogy mi a fenének léptünk be, ha a pozitívumait saját mindenkori kormányunk rombolja, ahol éri

lyken 2010.02.01. 11:59:17

@vernyul : "Nekem senki ne hazudja azt, hogy amikor befizeti/befizettetik vele az adóját, akkor teszi ezt merő jószanátból."

Én szívesen fizetem be az szja-t, mert elismerem, hogy adót fizetni kell. Mert ettől működik az ország. A szabadidőmben működtetett privát cégem adójából viszon hagy ne kelljen már sarcot fizetni. Akkor inkább arréb megy az ember egy országgal a legális kereteken belül.

@adótfizető : "Nézd, el kell az embernek döntenie. Vagy beszáll "rendesen" a közösbe, avagy elvárja, hogy a többiek adóforintjaiból finanszírozzák meg a gyereke iskoláztatását és a családjának az egészségügyet. El kell dönteni."

Érdekes, hogy szerinted az embernek kell kiállnia és letennie a garast az ország mellett. Miért zárkózol el attól, hogy élhető adórendszert kell teremteni, amiben az emberek nem akarnak majd csalni? Miért sugallmazod folyamatosan azt, hogy az a hibás aki több profitot akar a családjának? Nem értem.

lyken 2010.02.01. 12:05:58

@tcom : "Aztán rájön a nép, hogy legalább az ígéreteket meg kéne számolni."

Na ez az ami nem fog megtörténni. A tömegek hosszútávú memóriája egyszerűen nem létezik. Realitásban gondolkozni Magyarországon nem akarnak, viszont az ígéretekre úgy tekinteni mint a mannára azt igen. Így nehéz változtatni.

@Egregor : "Svájc. Kanada. Finnország. Működik."

Mi működik? Mire írtad?

lyken 2010.02.01. 12:22:19

@avejoe: "A probléma csak az, hogy ehhez előbb valós adatok kellenének arról, hogy VALÓJÁBAN mennyi elosztható bevételre számíthat az állam.
De amíg aki csak teheti, teszem azt Szlovákiában adózik, addig nem itt jelenik meg az adója a bevételi oldalon, ergó lehetetlen számolni vele a kiadásin."

Azt is tegyük hozzá, hogy azok a cégek akik kitelepültek vagy kint jöttek létre az adókényszer miatt, nem fognak egyenlő feltételek miatt visszajönni, csak akkor, ha lényegesen kedvezőbb a rendszer.

lyken 2010.02.01. 12:34:52

@Zz_: " Mellesleg kíváncsi lennék, hogy Szlovákiában milyen a közellátás az egészségügy stb. Magyarán milyen a szociális helyzet hozzánk képest."

Kevesebb adó, egészségügy a Magyar szintnél picit jobb. Közbiztonság sokkal jobb.
Szociális háló viszont nincs. Az alapelv az, hogy ne segélyekből akarj megélni, hanem dolgozz.

Evil One 2010.02.01. 13:53:09

Pedig ha minden létező ember elmenne a szlovákokhoz rendszámért, akkor lenne csak valódi kényszer, hogy változzon a felállás. Ezért kell támogatni ezt a folyamatot, a magyar a passzív ellenállásban pl mindig is jó volt.
Aki meg lusta megcsinálni, ne picsogjon. Nekem is magyar kocsim van, mégsem jártatom a pofámat.

átlátó 2010.02.01. 16:09:19

@frontember76 (00:39): Bár már más dolgokkal foglalkozok, de mégis válaszolok. Mivel azt nem olvashattad, hogy én is "stiklizek" mást nem válaszolok.
Továbbá:@tcom (01:01): Lehet, hogy én értelmeztem félre de mintha azt írtad volna előző valamelyik megnyílvánulásodban, hogy nem való a magyarnak a demokrácia, mert nem tud vele mit kezdeni. Hát ezek után én neked bármit írhatok. Megismétlem, bármit. Ahogy ez természetesen fordítva is igaz,félig sváb származásúak között. :)

Metrós Ryder 2010.02.02. 01:43:44

Adótfizető, milyen gombát nyomsz? Mert szerintem ezt osztanod kéne. Ami itt megy, az akkora rablósarc, hogy gyakorlatilag minden magyar cég, minden egyes szájbabaszott nap adót csal, mert másképp nem tud megélni.

besz@rok 2010.02.02. 02:39:40

Eccceru: adofizetes = valasztojog.
Es minden valasztojoggal rendelkezo kaphasson egy ingyen froccsot is valasztaskor. Bonuszkent.
Lofaszt itt az ingyenelok seggebe, nem belepofazast.
Apam aztat mondta eccer: fiam baszdmeg, amig nem adsz bele a rezsibe, addig ne is mondd meg nekem, hogy mi legyen az asztalon. Azt eszel amire fussa, bar nagyon szerettem volna minden nap rantott hust enni.
Azota ertem, hogy belepofazni annak van joga a kozos dolgokba, aki a terheket is allja.
Koszonom neki!

besz@rok 2010.02.02. 03:23:42

Tetelezzuk fel, hogy 10 millio magyar van. Ebbol a 10 milliobol minden keresokepes ugy dont, hogy adooptimalizalasi celbol hataron tulra adozik, mert megteheti.
Ugye.
Ki marad, aki be is fizet a kozosbe?
Te'lleg, meddig lehet elmenni?
Mikor mondja azt a szomszedom, hogy en megtehetem hogy kulfoldre adozok, de te mar nem, mert akkor osszeomlik ez az egesz szar es a lyanyom, meg a taknyos kolkom nem jarhat ingyen oviba, meg ingyen suliba
Kik dontik el es hogyan, hogy kik lehetnek a kivalasztottak? Erre mar van is valami torveny?
Jezus kurva ur isten... besz@ras ez a hozzaallas...

Metrós Ryder 2010.02.02. 13:17:09

@besz@rok: Aha. Az eszedbe jutott, hogy ezt meg lehet előzni, ha rendbeteszik az adóterheket itthon? Fasznak sincs kedve azzal bajlódni, hogy Szlovákiába adózzon. Ha itthon emberi mértékű adók lennének, ez a probléma egyszerűen nem létezne.

besz@rok 2010.02.02. 16:45:50

@Metrós Ryder:
"Az eszedbe jutott, hogy ezt meg lehet előzni, ha rendbeteszik az adóterheket itthon? "
Nem azt mondtam, hogy az adoteher idehaza elfogadhato merteku, hanem azt, hogy, ha mindenki ugy gondolkozik ahogy hozzad hasonloan sokan, akkor b@szhatom/b@szhatjuk az egeszet.
B@szhatom a TB ellatast, hisz nincs aki fizesse, b@szhatom az ingyen froccsot szavazaskor, meg anyamek is b@szhatjak az egeszet. Sot, tovabb megyek, mindenki b@szhat mindet, mert azt szabad.
Hisz jogok vannak, de kotelezettsegek azok nincsenek.
Nem ertetted mire gondoltam. Nem az a megoldas, hogy beintunk, oszt pofazunk, hanem az, hogy peldat mutatunk es elkuldjuk azokat a retkes f@szba, akik sanyargatnak!
Ezt viszont azok tehetik meg, akik a terheket is vallaljak!
Egeszsegunkre!

harcsaparcsa 2010.02.03. 14:52:02

@kisqtya33: marha jó ez a vicc, majd' megszakadtam... de hol a poén?

Kandabula 2010.02.06. 16:07:50

Természetesnek tartom, hogy akinek tehetsége és lehetősége van arra, hogy ott spóroljon ahol tud, az használja is ki a helyzetét. Viszont ócsárolni azokat, akik lehetővé tették ezt a lehetőséget, netán a matricával jelezni igényét bizonyos területekre, az röhej. Hiszen ha azok a területek hozzánk tartoznának, akkor neki mégiscsak itthon kellene adóznia. Szarjankók.
süti beállítások módosítása